Yamaha wprowadza nowe silniki zaburtowe Drive-by-Wire – F150 i F175

Drive-by-Wire to opracowana przez Yamahę technologia, która znacząco przyczynia się do podniesienia poziomu satysfakcji właścicieli silników, zapewniając cichą, precyzyjną zmianę biegów oraz niezrównane pod względem zaawansowania i łatwości obsługi sterowanie łodzią. Początkowo stosowana tylko w najmocniejszych silnikach zaburtowych producenta, dziś zostaje wprowadzona do dwóch najlepiej sprzedających się i najbardziej uznanych w historii firmy modeli - nowych F150 i F175.

Jaki będzie Twój następny krok po opracowaniu i wyprodukowaniu rewolucyjnych, najbardziej zaawansowanych na świecie silników zaburtowych oraz wprowadzeniu na rynek najszerszej i najdoskonalszej oferty, która zapewnia czystą, płynną i ekonomiczną pracę 4-suwowego silnika zaburtowego, odpowiedniego do wszystkich zastosowań? Jeszcze większa cyfrowa precyzja.

Wprowadzenie systemów sterowania Drive-by-Wire Po (DBW) zostało poprzedzone serią gruntownych testów wewnętrznych oraz licznymi próbami na wodzie potwierdzającymi niezawodność najnowszej technologii. Dziś Yamaha udostępnia DBW klientom na całym świecie, a płynnie pracujące modele Drive-by-Wire Yamahy są teraz dostępne w wersjach o mocy od 150 do 350 KM.

Technologia ta, początkowo zastosowana tylko w najmocniejszych silnikach zaburtowych Yamahy, okazała się sukcesem i dlatego producent postanowił zastosować ją również w dwóch najlepiej sprzedających się i najbardziej uznanych w historii firmy modelach - F150 i F175.

System DBW znacząco przyczynia się do podniesienia poziomu satysfakcji właścicieli silników, zapewniając cichą, precyzyjną zmianę biegów oraz niezrównane pod względem zaawansowania i łatwości obsługi sterowanie łodzią. Ale to jeszcze nie koniec. Pełna zgodność z oryginalnym cyfrowym systemem sieciowym Yamahy niesie ze sobą nieograniczone możliwości zastosowania innych funkcji sterowania oraz opcji, w tym nie tylko szerokiego wyboru przejrzystych, czytelnych wskaźników cyfrowych (6Y8/6YC/6Y9 i nowy CL7, z 7-calowym kolorowym ekranem), lecz także wyjątkowego systemu antykradzieżowego Y-COP. Poczucie bezpieczeństwa to jeden z aspektów najbardziej cenionych przez właścicieli.

Kolejną atrakcyjną cechą cyfrowego systemu sieciowego jest dostępność systemu VTS (Variable Trolling Speed). Ten bardzo przydatny system nie tylko zapewnia niższą od normalnej prędkość biegu jałowego, lecz umożliwia także regulację prędkości łodzi w prostych krokach co 50 obr./min w zakresie od 650 do 900 — co sprawdza się idealnie w między innymi wędkarstwie lub przy utrzymywaniu stałej prędkości w strefach ograniczenia prędkości w kanałach lub marinach.

A to nadal nie wszystko. Wygodna i łatwa instalacja to ogromne zalety systemu cyfrowego. Dodatkowo, nowe modele są też wyposażone w wydajny alternator 50 A, który gwarantuje odpowiednią rezerwę mocy, aby sprostać wymogom stosowanej obecnie elektroniki pokładowej.

Nowe, ekscytującej silniki zaburtowe F150G i F175C dołączają do grona niezwykle popularnych sterowanych mechanicznie silników F150D oraz F175A i wraz z modelami F115 i F200 uzupełniają szeroką gamę dostępnych obecnie na rynku 4-cylindrowych, rzędowych silników zaburtowych Yamahy.

Yamaha. Najwyższa niezawodność. Niezrównana wszechstronność osiągów. Stworzone do wody.

Silniki zaburtowe F150 i F175 DBW są dostępne w ofercie Yamahy od końca czerwca 2017 r.

 

Podsumowanie specyfikacji — Yamaha F150/F175:

Nazwa modelu: F150G • F175C

Silnik 4-suwowy: 4-cylindrowy, rzędowy • 16 zaworów • DOHC

Pojemność: 2785 cm3

Moc na wale (F150): 110,3 kW (150 KM) przy 5500 obr./min

Moc na wale (F175): 128,7 kW (175 KM) przy 5500 obr./min

Pełny zakres przepustnicy (obr./min): 5000–6000 obr./min

Przełożenie skrzyni biegów (F150):  2,00 (28/14)

Przełożenie skrzyni biegów (F175): 1,86 (26/14)

Układ wtrysku paliwa:  Elektroniczny układ wtrysku paliwa (EFI)

Układ zapłonowy: Mikrokomputer TCI

System smarowania: Mokra miska olejowa

Pojemność miski olejowej (l): 4,5

Układ wydechowy: Przez piastę śruby napędowej

Układ chłodzenia: Wodą (sterowanie termostatyczne)

Alternator: 12 V – 50 A z regulatorem napięcia/prostownikiem

Układ rozruchowy: Elektryczny z systemem Prime Start™

Sterowanie: Drive-by-Wire

System regulacji kąta nachylenia:  System Power Trim & Tilt

Napęd płyciznowy: Standardowy – zmienny

Zalecana wysokość pawęży łodzi: L: 516 mm • X: 643 mm

Waga bez płynów, ze śrubą (kg): 226 (L) • 227 (X)

Obroty śruby: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara (L) (X) • przeciwbieżnie (X)

Dostępne modele:  F150GETL •F150GETX •FL150GETX•F175CETL•F175CETX•FL175CETX

 

Szczegóły w salonie sprzedaży w Gdyni przy ul. Łużyckiej 2A



powrót