Yamaha wprowadza nowe silniki zaburtowe Drive-by-Wire – F150 i F175

Drive-by-Wire to opracowana przez Yamahę technologia, która znacząco przyczynia się do podniesienia poziomu satysfakcji właścicieli silników, zapewniając cichą, precyzyjną zmianę biegów oraz niezrównane pod względem zaawansowania i łatwości obsługi sterowanie łodzią. Początkowo stosowana tylko w najmocniejszych silnikach zaburtowych producenta, dziś zostaje wprowadzona do dwóch najlepiej sprzedających się i najbardziej uznanych w historii firmy modeli - nowych F150 i F175.

Jaki będzie Twój następny krok po opracowaniu i wyprodukowaniu rewolucyjnych, najbardziej zaawansowanych na świecie silników zaburtowych oraz wprowadzeniu na rynek najszerszej i najdoskonalszej oferty, która zapewnia czystą, płynną i ekonomiczną pracę 4-suwowego silnika zaburtowego, odpowiedniego do wszystkich zastosowań? Jeszcze większa cyfrowa precyzja.

Wprowadzenie systemów sterowania Drive-by-Wire Po (DBW) zostało poprzedzone serią gruntownych testów wewnętrznych oraz licznymi próbami na wodzie potwierdzającymi niezawodność najnowszej technologii. Dziś Yamaha udostępnia DBW klientom na całym świecie, a płynnie pracujące modele Drive-by-Wire Yamahy są teraz dostępne w wersjach o mocy od 150 do 350 KM.

Technologia ta, początkowo zastosowana tylko w najmocniejszych silnikach zaburtowych Yamahy, okazała się sukcesem i dlatego producent postanowił zastosować ją również w dwóch najlepiej sprzedających się i najbardziej uznanych w historii firmy modelach - F150 i F175.

System DBW znacząco przyczynia się do podniesienia poziomu satysfakcji właścicieli silników, zapewniając cichą, precyzyjną zmianę biegów oraz niezrównane pod względem zaawansowania i łatwości obsługi sterowanie łodzią. Ale to jeszcze nie koniec. Pełna zgodność z oryginalnym cyfrowym systemem sieciowym Yamahy niesie ze sobą nieograniczone możliwości zastosowania innych funkcji sterowania oraz opcji, w tym nie tylko szerokiego wyboru przejrzystych, czytelnych wskaźników cyfrowych (6Y8/6YC/6Y9 i nowy CL7, z 7-calowym kolorowym ekranem), lecz także wyjątkowego systemu antykradzieżowego Y-COP. Poczucie bezpieczeństwa to jeden z aspektów najbardziej cenionych przez właścicieli.

Kolejną atrakcyjną cechą cyfrowego systemu sieciowego jest dostępność systemu VTS (Variable Trolling Speed). Ten bardzo przydatny system nie tylko zapewnia niższą od normalnej prędkość biegu jałowego, lecz umożliwia także regulację prędkości łodzi w prostych krokach co 50 obr./min w zakresie od 650 do 900 — co sprawdza się idealnie w między innymi wędkarstwie lub przy utrzymywaniu stałej prędkości w strefach ograniczenia prędkości w kanałach lub marinach.

A to nadal nie wszystko. Wygodna i łatwa instalacja to ogromne zalety systemu cyfrowego. Dodatkowo, nowe modele są też wyposażone w wydajny alternator 50 A, który gwarantuje odpowiednią rezerwę mocy, aby sprostać wymogom stosowanej obecnie elektroniki pokładowej.

Nowe, ekscytującej silniki zaburtowe F150G i F175C dołączają do grona niezwykle popularnych sterowanych mechanicznie silników F150D oraz F175A i wraz z modelami F115 i F200 uzupełniają szeroką gamę dostępnych obecnie na rynku 4-cylindrowych, rzędowych silników zaburtowych Yamahy.

Yamaha. Najwyższa niezawodność. Niezrównana wszechstronność osiągów. Stworzone do wody.

Silniki zaburtowe F150 i F175 DBW są dostępne w ofercie Yamahy od końca czerwca 2017 r.

 

Podsumowanie specyfikacji — Yamaha F150/F175:

Nazwa modelu: F150G • F175C

Silnik 4-suwowy: 4-cylindrowy, rzędowy • 16 zaworów • DOHC

Pojemność: 2785 cm3

Moc na wale (F150): 110,3 kW (150 KM) przy 5500 obr./min

Moc na wale (F175): 128,7 kW (175 KM) przy 5500 obr./min

Pełny zakres przepustnicy (obr./min): 5000–6000 obr./min

Przełożenie skrzyni biegów (F150):  2,00 (28/14)

Przełożenie skrzyni biegów (F175): 1,86 (26/14)

Układ wtrysku paliwa:  Elektroniczny układ wtrysku paliwa (EFI)

Układ zapłonowy: Mikrokomputer TCI

System smarowania: Mokra miska olejowa

Pojemność miski olejowej (l): 4,5

Układ wydechowy: Przez piastę śruby napędowej

Układ chłodzenia: Wodą (sterowanie termostatyczne)

Alternator: 12 V – 50 A z regulatorem napięcia/prostownikiem

Układ rozruchowy: Elektryczny z systemem Prime Start™

Sterowanie: Drive-by-Wire

System regulacji kąta nachylenia:  System Power Trim & Tilt

Napęd płyciznowy: Standardowy – zmienny

Zalecana wysokość pawęży łodzi: L: 516 mm • X: 643 mm

Waga bez płynów, ze śrubą (kg): 226 (L) • 227 (X)

Obroty śruby: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara (L) (X) • przeciwbieżnie (X)

Dostępne modele:  F150GETL •F150GETX •FL150GETX•F175CETL•F175CETX•FL175CETX

 

Szczegóły w salonie sprzedaży w Gdyni przy ul. Łużyckiej 2A

Helm Master® z systemem SetPoint™

Yamaha ogłasza kolejną rewolucję w sterowaniu łodzią

 

Najnowszy system Helm Master® to zintegrowany układ sterowania, który jest wyposażony w 3-trybową technologię SetPointoraz nowy wyświetlacz CL7™.

Yamaha opracowała i wyprodukowała rewolucyjne, najbardziej zaawansowane na świecie silniki zaburtowe. Zaoferowała klientom najszerszą i najdoskonalszą gamę czterosuwów odpowiednich do wszelkich zastosowań i zapewniających czystą, płynną i ekonomiczną pracę.
Teraz producent skupił się na zapewnieniu sternikom maksymalnej kontroli nad silnikami zaburtowymi, szczególnie w przypadku wielosilnikowej instalacji na większych jednostkach pływających.

Od lat Yamaha w imponującym tempie rozwija swoje układy cyfrowe, a wprowadzenie jedynego w swoim rodzaju systemu Helm Master jest uważane za kamień milowy w tym procesie. Ten w pełni zintegrowany układ pozwala uzyskać niespotykaną precyzję sterowania jednostkami z wieloma silnikami zaburtowymi. Właściciele jednostek pływających na całym świecie są zachwyceni precyzyjną pracą i intuicyjną obsługą joysticka Helm Master oraz innymi zaletami konceptu Drive-by-Wire. Wielu z nich twierdzi, że pozytywnie odmienił on ich chwile spędzone na łodzi, zapewniając więcej czasu na relaks i czerpanie przyjemności z aktywności na wodzie.

Lecz właśnie nadciąga kolejna rewolucja! Wraz z premierą najnowszych układów Helm Master Yamaha przedstawia nowy, wyjątkowy system SetPoint™ oraz imponujący kolorowy wyświetlacz CL7™.

Wyjątkowe możliwości systemu SetPoint™

Kluczowym aspektem technologii SetPoint™ jest inspirująca koncepcja połączenia nawigacji GPS ze sprawdzonym systemem Helm Master w celu zapewnienia dokładności pozycjonowania i precyzji sterowania na poziomie dotychczas niespotykanym w segmencie rekreacyjnym. Co więcej, ten nowoczesny system działa jeszcze lepiej dzięki wykorzystaniu podwójnej anteny GPS, stosowanej wyłącznie przez Yamahę, która dostarcza jeszcze więcej danych nawigacyjnych, przekładających się na bardziej precyzyjną kontrolę łodzi. 

 

Trzy tryby systemu SetPoint: STAYPOINT™ • FISHPOINT™ • DRIFTPOINT™ 

Tryb StayPoint utrzymuje KURS i POZYCJĘ jednostki.

W kolejce po paliwo? W oczekiwaniu na podniesienie mostu? Pozostaw tę kwestię trybowi StayPoint, który za pomocą Helm Master niezależnie kontroluje ciąg i działanie każdego silnika, aby utrzymać stały kurs i pozycję łodzi wewnątrz okręgu o średnicy 75 stóp wokół wybranego punktu.

Tryb FishPoint utrzymuje POZYCJĘ, ale nie zachowuje kursu.

Jak sama nazwa wskazuje, ten tryb jest doskonały do łowienia ryb. Zapewnia on stałą pozycję łodzi, z reguły utrzymując jedynie stałe jałowe obroty silnika, podczas gdy kapitan ustawia dziób pod wiatr lub z wiatrem. Wyjątkowe śruby Yamaha SDS (Shift Dampener System™) także odgrywają istotną rolę w płynnym i cichym utrzymywaniu stałej pozycji łodzi. Gdy wszystkie te elementy współpracują ze sobą, ryzyko spłoszenia ryb jest znacznie mniejsze. W razie silniejszych wiatrów lub prądów system w trybie FishPoint będzie utrzymywał pozycję łodzi, wykorzystując obroty silnika nie wyższe niż te nadane przez sternika (do 2500 obr./min).

DriftPoint pozwala łodzi dryfować swobodnie z wiatrem lub prądem, utrzymując jedynie jej KURS.

Tryb ten jest doskonały do kite i drift fishingu, ponieważ utrzymuje dziób łodzi skierowany w stronę wybranego na kompasie kursu, wystawiając ją jedynie na działanie wiatru i prądu. 

Nowy system DEC Helm Master® z elektronicznym joystickiem sterującym

System elektronicznego sterowania (Digital Electronic Control - DEC) Helm Master wykorzystujący intuicyjny joystick jest idealny do sterowania jednostką wyposażoną w maksymalnie cztery silniki zaburtowe. Oferuje on liczne funkcje, w tym: 

Regulację prędkości obrotowej • Układ Trim Assist • Sterowanie za pomocą pojedynczej dźwigni • Funkcję silnika środkowego • Przyspieszanie bez włączonego biegu 

Najnowszy elektroniczny element sterujący systemu DEC został wyposażony w prosty przycisk na górze joysticka, który pozwala włączać i obsługiwać trzy nowe tryby systemu SetPoint™. Każda funkcja SetPoint może zostać skonfigurowana przez użytkownika, zapewniając swobodne dostosowanie sterowania łodzią do indywidualnych potrzeb i preferencji.
Nowością jest także najnowocześniejszy wyświetlacz CL7, który daje dostęp do ustawień i opcji sterowania wszystkimi funkcjami systemu SetPoint. 

Yamaha przedstawia także nowy, imponujący wyświetlacz CL7

CL7 to główny wyświetlacz systemu Helm Master, który umożliwia konfigurację oraz obsługę nowego, 3-trybowego systemu SetPoint.

7-calowy, kolorowy ekran nawet w złych warunkach pogodowych w przejrzysty i czytelny sposób wyświetla istotne informacje, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ten intuicyjny w obsłudze, wielofunkcyjny ekran dotykowy (Multi-Function Display - MFD) zapewnia pełną łączność, dostarczając sternikowi dane o pracy maksymalnie czterech jednostek zaburtowych.

Jego pozostałe funkcje, takie jak mapy, echosonda do wykrywania ryb, czy możliwość przedstawiania danych w formie graficznej, są także dostępne dzięki wbudowanemu systemowi GPS pracującemu z częstotliwością 10 MHz i podwójnej antenie.

Yamaha. Najwyższa niezawodność. Niezrównana wszechstronność osiągów. Stworzony do wody.

  

W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji o systemie Helm Master i wyświetlaczu CL7, ich dostępności i cenach prosimy o kontakt z GRIFFIN GROUP S.A. DEFENCE sp. k. autoryzowanym dealerem YAMAHA.

Wprowadzamy do sprzedaży nowy jednoczęściowy kombinezon wypornościowy Aquafloat Superior o indeksie 1MHN, który zastąpi dotychczasowy dostępny w naszej ofercie.

Nowy kombinezon spełnia dodatkowo normę EN ISO 15027-1 : 2012 Class D (2 godzinna ochrona termiczna w zimnej wodzie).

NOWA KAMIZELKA PNEUMATYCZNA DLA REKREACJI W NASZEJ OFERCIE

NAUTOMATIC Alterna 275 AL

Zgodna z EN ISO 12402-2

Producent: Kadematic

 

Mamy przyjemność poinformować naszych żeglarzy i motorowodniaków o  nowym modelu kamizelki pneumatycznej dostępnym w naszej regularnej ofercie handlowej. „Prosta ale skuteczna” tak w skrócie można opisać ten model. Najważniejsze cechy NAUTOMATIC® Alterna 275 AL.:

- wyporność ponad 275N (290 N),

- wyposażona w zintegrowane szelki bezpieczeństwa,

- norma EN ISO 12402-2,

- kolor pokrowca (zewnętrzny) granatowo-czerwony,

- kolor komory (wewnętrzny) jaskrawo pomarańczowy,

- napełnianie automatyczne i ręczne, mechanizm Nautomatic, nabój CO2 63 g,

- serwisy okresowe raz na dwa lata (do 10 lat od produkcji, później raz do roku),

- części zamienne i autoryzowany serwis dostępne w kraju w stacjach serwisowych IMS GRIFFIN w Szczecinie i w Gdyni,

- jakość Kadematic, Hamburg, Niemcy 

 

Cena brutto: 499 zł

 

Produkt polecają Działy Handlowe IMS GRIFFIN w Szczecinie i Gdyni

Już od jutra zapraszamy na nasze stoisko do gdyńskiej mariny, gdzie w dniach 27-30 lipca odbywać się będą targi Wiatr i Woda.

http://www.wiatriwoda.pl/targi-na-wodzie/

 Przygotowaliśmy jazdy testowe skuterami wodnymi, szczegóły: https://www.facebook.com/IMSGRIFFIN/

Strona 1 z 9